مجله کادوساز

عنوان مطالب

22 ایده جذاب برای خرید انواع صنایع دستی به عنوان کادو و هدیه

آیا می توان صنایع دستی را به عنوان هدیه یا کادو به دیگران داد؟

آیا تا به حال به این فکر کردید که می­ توانید در مناسبت­ های مختلف از صنایع دستی به عنوان کادو استفاده کنید؟

ما در کشوری زندگی می ­کنیم که در آن مردمانی با آداب، سنت­ ها و زبان ­های مختلف زندگی می­ کنند. به همین دلیل هر منطقه ­ای دارای یکسری محصولات مخصوص به خودشان می­ باشد و این امر باعث شده که اگر به عنوان مثال در اصفهان زندگی می­ کنید و قصد دارید به دوست یا هر فرد دیگری در شمال هدیه­ ای بدهید، می­ توانید از صنایع دستی اصفهان یا هر شهر دیگه­ ای استفاده کنید.

حتی اگر تمایل داشتید که برای دوستی در خارج از کشور هدیه ­ای ارسال کنید، می­ توانید از صنایع دستی ایرانی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد استفاده کنید و مطمئن باشید که بسیار خوشحال می­ شوند.


1- ساعت مینا با قاب خاتم کاری

ساعت یک وسیله پرکارد روزانه برای همه انسان ها می باشد. چه بهتر که این وسیله آنقدر زیبا باشد که وقتی نگاه شما به آن می افتد، جلای آسمانی میناکاری و نظم هنر خاتم کاری را نظاره گر باشید.

این ساعت زیبا اثر استادان ایرانی است و دو کار میناکاری و خاتم کاری با هم آمیخته و ترکیب شده است و زیبایی این ساعت را دو چندان نموده است.

  • شکل: مربع گوشه دار
  • ابعاد: 45*45*5 سانتی متر
  • جنس: قاب چوبی و صفحه ساعت مسی میناکاری قلدار
  • نحوه ارسال: ارسال رایگان به تمام کشور
  • قیمت: 500/000 تومان
جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

2- تخته نرد و شطرنج خاتم کاری شده

امروز می خواهیم یه محصولی را بهتون معرفی کنیم که هم از جمله صنایع دستی های بسیار زیبا هست و هم اینکه دوتا بازی جذاب را با خودش داره که هم کادو هست و هم بازی و سرگرمی.

نقش و نگارهایی که بر روی این محصول کشیده شده همگی کار دست هنرمندان استان اصفهان هست که با دقت و ضرافت بسیار خاصی هنر دست خود را به رخ همه می کشند.

جنس این محصول چوب طبیعی درخت راش می باشد که کیفیت کار را چندین برابر کرده است. برای حفظ مقاومت این محصول، لایه ای از پلی استر بر روی آن کشیده شده است که از هرگونه خط و خشی جلوگیری می کند و ماندگاری محصول را بسیار بالا می برد.

این محصول به همراه مهره های شطرنج و مهره های تخته از جنس چوب مرغوب می باشد.

  • قیمت: 1/480/000 تومان

برای خرید تخته نرد و شطرنج خاتم کاری شده اینجا کلیک کنید


3- جعبه جواهرات سنگ مرمر با تذهیب فرش غیاثی

یکی از انواع دیگر صنایع دستی که در اینجا یک محصول آن را خدمت شما معرفی می کنیم، صنایع دستی هست که با سنگ مرمر تولید می شوند.

این محصولات به دلیل اینکه از سنگ تزئینی درست می شوند بسیار پر طرفدار هستند و جلوه ای ویژه تر از مصنوعات چوبی یا پلاستیکی دارند.

جعبه جواهری که بهتون معرفی می کنیم در ابعاد 8*8*6 هست که به وزن 300 گرم تهیه شده و علاوه بر زیبایی خودش با آثار زیبای فرش غیاثی به رنگ آبی تزئین شده که بسیار نفیس و زیبا می باشد.

این جعبه جواهر برای نگهداری انواع جواهرات تزئینی مخصوص خانم ها بسیار مناسب است. هنر تهذیب به کار رفته در این اثر مجموعه‌ای از نقشهای بدیع و زیبا است که نقاشان و مذهبان برای هرچه زیباتر کردن کتابهای مذهبی، علمی، فرهنگی، تاریخی، دیوان اشعار، جُنگهای هنری و قطعه‌های زیبای خط به کار می‌برند.

برش این سنگ بسیار ظریف بوده و قطر 3 میلی متر این مدل سنگ به هیچ عنوان آسیب نمی بیند و در کنار یکدیگر به صورت هنرمندانه بنا می شود.

  • قیمت: 280/000 تومان

برای خرید جعبه جواهرات سنگ مرمر اینجا کلیک کنید


4- ست چای خوری شیشه ای

یکی از صنایع دستی بسیار زیبایی که می توان در همه جای کشور پیدا کرد، از نوع شیشه ای هستند. این محصولات اکثرا با استفاده از شیشه های خاص تولید می گردند و با مواد رنگی، تزئین می شوند.

ما در این قسمت یک ست کامل چای خوری که از جنس شیشه می باشد را به شما معرفی می کنیم. این ست، ابتدا با استفاده از دست شیشه منظم شکل می گیرد و در ادامه با استفاده از هنر دست در رنگ ها و شکل های مختلف نقاشی می گردد.

نقش های این محصول بسیار زیبا با نگین و بدون نگین تزئین شده اند و بسیار مناسب هدیه دادن می باشند. سپس با حرارت پخته می شوند تا بتوانند از آنها برای غذاهای گرم و سرد استفاده کنید.

  • قیمت: 950/000 تومان

برای خرید ست چای خوری شیشه ای اینجا کلیک کنید


5- آجیل خوری فیروزه کوبی

فیروزه کوبی یکی دیگر از هنرهایی می باشد که امروزه در سطح بسیار وسیعی در کشور ما در حال انجام است و یکی از زیباترین هنر صنایع دستی در شهر اصفهان می باشد. در مورد فیروزه کوبی حرف بسیار می توان زد.

اما در مورد خصوصیات این مدل آجیل خوری باید گفت که دارای ارتفاع 11، 13، 16، 20 و 30 سانتی متری میباشد که در بدنه آن از فیروزه نیشابور استفاده شده است و نمایی بسیار زیبا و جذاب به آن داده که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

فلز به کار رفته در آن دارای 93 درصد خلوص می باشد و دارای ۴ لایه پلی استر آلمانی است که باعث شده ضد ضربه و حرارت و رطوبت شود. همچنین دارای 10 سال گارانتی و ضمانت پس از فروش می باشد.

  • قیمت: 733/000 تومان

برای خرید آجیل خوری فیروزه کوبی مسی اینجا کلیک کنید


6- سرویس چاب خوری قلمزنی آبکاری طلا

این سرویس اثر دست استاد قلمزنی ایران، استاد رحمتی می باشد. شما می توانید این اثر هنری را به هر فردی که علاقمند به صنایع دستی می باشد کادو یا هدیه دهید و مطمون باشید که سورپرای خواهد شد. این سینی در ابعاد 30*20 می باشد و به همراه 6 عدد استکان و یک عدد قندان برای شما ارسال می شود. این سینی می تواند در مراسمات با شکوه شما استفاده شود و مطمون باشید که شکوه مد نظر شما را ایجاد می کند.

  • قیمت: 3/135/000 تومان

برای خرید سرویس چای خوری قلمزنی آبکاری طلا اینجا کلیک کنید

سرویس چای خوری قلمزنی آبکاری طلا

7- جای قندان مسی

هنر میناسازی از زمان های قدیم در ایران سابقه داشته است. در زمان معاصر نیز این هنر از رایج ترین هنرهای به خصوص در شهر اصفهان به شمار می رود. میناکاری بر حسب شیوه به کار بردن رنگ بر روی بوم به چند نوع تقسیم می شود که مینای مس و پرداز یکی از جدیدترین کنیک های این هنر محسوب می شود. مس و پرداز نوعی میناکاری است که در آن محصول پس از طی مراحل مختلف ساخت با استفاده از رنگ های مختلف، نقاشی شده و سپس با استفاده از نوعی پوشش رزین (روکش پلی استر) جهت محافظت در برابر رطوبت عایق می گردد.

قندان مس و پرداز طرح اسلیمی و ختایی با ایده ای متفاوت می تواند اثری شکیل برای هدیه دادن به دیگران باشد. این اثر با استفاده از تکنیک مینای نقاشی تهیه شده است. بر روی بدنه و درب ظرف، نقوش اسلیمی و ختایی در نگ های سبز، زرد، صورتی، قهوه ای، مشکی و سفید بر زمینه آبی لاجوردی، نقاشی شده است

  • ابعاد: 17x13
  • جنس: مس 99%

جا قندانی مسی

8- گلدان صراحی میناکاری

صنایع دستی میناکاری شده یکی از زیباترین محصولات به حساب می آید و هر سلیقه ای را به وجد می آورد. یکی از این محصولات، گلدان صراحی میناکاری شده است که می توانید به عوان یک گلدان زیبا و خاص از آن استفاده کرده و چند شاخه گل زیبا در آن قرار دهید. از طرف دیگر خود این گلدان به تنهایی دارای جذابیت است و می تواند در دکوراسیون منزل به کار رود. شک نکنید اگر عزیزی دارید که عاشق صنایع دستی است این اثر می تواند مناسب ترین و خاص ترین هدیه و کادو برای او باشد.

ارتفاع این گلدان 16 سانتی متر و قطر دهانه آن 5 سانتی متر می باشد.

  • قیمت: 345/000 تومان

برای خرید گلدان صراحی میناکاری اینجا کلیک کنید

گلدان صراحی میناکاری شده

9- آینه گرد فیروزه کوب

آینه همیشه جزو مهم ترین وسایل هر خانه ای به شمار می آید به خصوص برای خانم ها چرا که هر فردی دوست دارد زیبایی خودش را ببیند. حالا اگه این آینه از صنایع دستی و فیروزه کوب باشد قطعا هم زیبایی و هم اعتماد به نفس را دو چندان می کند. کسانیکه به دکوراسیون منزلشان اهمیت می دهند قطعا این نوع آینه جذابین ویژه و منحصر به فردی به خانه شان خواهد داد. همچنین این آینه یک هدیه زیبا برای افرادی که به صنایع دستی اهمیت می دهند مناسب است.

  • قیمت: 3/500/000 تومان

برای خرید آینه گرد فیروزه کوب اینجا کلیک کنید

آینه گرد فیروزه کوب

10- شکلات خوری مسی

این شکلات خوری مسی دارای ارتفاع 30 و قطر 15 سانتی متر است. این شکلات خوری مسی دارای سه بخش بدنه با نواری پهن و پر از نقوش مهندسی، پایه و درب است که آن ها هم پر از نقش های تزیین شده است. ممکن است بپرسید که هنر خاتم سازی چیست؟ هنر خاتم سازی عبارت است از چسباندن منشورهای چوبی و غیر چوبی از پهلو، به نحوی که بتوان در راس آن به نقش مورد نظر رسید و با لایه کردن مقطعی آن، لایه های مشابه به دست آورد. هنر خاتم همواره بر مبنای اشکال منظم هندسی شکل گرفته است که این شکل ها گاهی مثلث متوازی الاضلاع، گاهی مثلث متساوی الساقین و گاهی نیز مربع هستند. اما آنچه مسلم است اینکه هر چه این شکل ها دقیقتر، هم اندازه تر، مرتب تر و ریزتر باشند، مرغوبیت آن خاتم بیشتر و ارزش آن بالاتر است.

شکلات خوری مسی

11- جعبه چوبی خاتم

یکی از پرطرفدارترین اشیا خاتم، جعبه خاتم کاری می باشد که تنوع بالایی هم دارد. این جعبه در ابعاد 32 در 24 سانتی متر با ارتفاع 7 سانتی متر است و می توان به عنوان جعبه کادو، جا قرآنی و سرویس جواهرات استفاده کرد. صنایع خاتم بیشتر اوقات روی ظروف مسی و اشیا چوبی انجام می شود. در ابتدای کار سازندگان خاتم با در کنار هم قرار دادن رشته هایی از چوب، فلز برنج، استخوان و ... طرح های خاتم را خلق می کردند. در اکثر مواقع یک ظرف یا شی خاتم، توسط 4 هنرمند تکمیل می شده است.

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

جعبه چوبی خاتم

12- کاسه مسی

فواید مس برای سلامتی بر کسی پوشیده نیست و برای رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز بهبود سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم مفید است. همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، ریتم قلبی منظم، غده تیروئید تنظیم شده، کاهش نشانه‌های مرتبط با التهاب مفاصل، درمان سریع زخم، افزایش تشکیل گلبول‌های قرمز خون و کاهش کلسترول سایر مزایای مس برای سلامتی است. این کاسه های مسی از مس با روکش محافظ ضد اکسید اسیون ساخته شده، قابل شستشو بوده و رنگ آن ثابت است

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

کاسه مسی

13- گلیم ابریشم

نام دیگر گلیم؛ پلاس می باشد که یکی از صنایع دستی غنی و پرطرفدار بوده و به خصوص برای خارجی ها بسیار جذاب است و به خارج از کشور نیز صادر می شود. این محصول از ابریشم، موی بز، پشو گوسفند و یا چهارپایان اهلی بافته می شود. معمولا برای پوشاندن زمین، دیوار یا روانداز برای حبواناتباربر استفاده می شود ولی در زندگی شهری برای دکوراسیون منزل نیز بسیار استفاده می شود.

رنگ های استفاده شده در این فرش سنتی گیاهی هستند. جالب است بدانید که برای جلوه بیشتر و کهنه شدن رنگ، این فرش ها رو با چای و پوست گردو شست و شو می دهند

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: آپادانا آرت

گلیم ابریشم


14- فنجون به همراه نعلبکی میناکاری

محصولات میناکاری شده یکی از جذاب ترین و پرفروش ترین محصولات صنایع دستی به حساب می آید. چرا که این محصولات بسیار جذاب و کاربردی می باشند و حتی می توان به عنوان دکوراسیون نیز از ان ها استفاده کرد

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: آپادانا


فنجان با نعلبکی

15- گلدان فیروزه کوبی

سنگ‌های فیروزه به خاطر رنگ (سبز آبی، آبی سبز) منحصر به فردی که دارند در اشیا تزیینی و همینطور زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود. در زیورآلات معمولا به صورت نگین انگشتر و یا نگین دستبند و گردنبند کاربرد دارند، ولی در ظروف فیروزه کوبی معمولا تعداد زیادی سنگ فیروزه با ابعاد کوچک بر روی بدنه ظروف چسبانده می‌شود. ترکیب رنگ سرد فیروزه‌ای سنگ‌های فیروزه و رنگ گرم سرخ گون مس زیبایی خاصی از این 2 طیف رنگ به وجود می‌آورد. این دو گلدان مسی زیبا هم با سنگ‌های مرغوب فیروزه نیشابور فیروزه کوبی شده‌اند و می‌توان از آن‌ها برای تزیین دکوراسیون خانه و محل کار استفاده نمود و یا آن‌ها را به عنوان هدیه برای دیگران تهیه کرد.

  • بدنه میانی و قسمتی از پایه این گلدان‌ها با بهترین سنگ‌های فیروزه نیشابور تزئین شده است.
  • این 2 عدد گلدان مسی فیروزه کوب شده، دارای ده سال ضمانت کیفیت هستند.
  • این محصول باید دور از روغن یا مواد روغنی نگهداری شود چرا که در اثر تماس روغن با ظرف فیروزه‌کوبی، رنگ آبی فیروزه را کدر می‌کند.  
  • این اثر چشم‌نواز دوام و ماندگاری بالایی می‌باشد و فقط در اثر ضربه خوردن یا به زمین افتادن به فیروزه‌های آن صدمه وارد می‌شود.
  • از این محصول مسی فیروزه‌کوبی می‌توانید به عنوان هدیه‌ای برای خانم‌ها، جهیزیه عروس و یا برای تزیین محل کار و خانه خود  استفاده کنید.
  • این 2 عدد گلدان چشم نواز محصولی مشترک از هنرمندان مسگر و فیروزه کوب اصفهان است.
جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید


گلدان فیروزه کوبیگلدان فیروزه کوبی

16- ظرف حصیری کپو

صنایع حصیری جزو محبوترین دسته بندی های صنایع دستی به حساب می آیند چرا که حس زندگی و طبیعت را به آدم منتقل می کند. ظرف حصیری کپو جزو صنایع حصیری به حساب می آید و از قدیم برای نگهداری برنج از آن استفاده می شده است چرا که جنس این ظرف باعث گردش مناسب هوا در آن شده و از آسیب دیدن مواد داخل آن جلوگیری می کند. این ظرف ها را می توان در مناطق نخلستانی پیدا کرد و از جنس برگ درخت خرما است. بهتر است این ظروف در جای خشک نگهداری شده و از شستشوی مداوم آن خودداری شود. 

  • قیمت: 265/000 تومان
جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

ظرف حصیری کپوظرف حصیری کپو

17 گلدان مسی حکاکی شده شلغمی

برای ساخت این محصول از ابزار آلاتی چون انواع قلم، چکش و یک کنده بزرگ چوبی به عنوان میز کار استفاده می شود. در حکاکی مس بر خلاف قلمزنی، نقش ها و طرح های مورد نظر استاد به صورت سطحی و با عمق کم بر روی محصول حکاکی می شود و در بیشتر موارد از قیر اندود کردن پشت اثر نیز استفاده نمی شود. استاد حکاک پس از انتقال طرح بر سطح محصول، شروع به حکاکی نقش ها می کند و پس از پرداخت نهایی جهت جلای بیشتر، روغن کاری شده تا به درخشندگی مورد نظر برسد. 

گلدان مسی حکاکی شده شلغمی 13 سانتی، گلدانی جذاب و زیبا می باشد و به تنهایی به عنوان اثری هنری و تزیینی گویای تلاش و تخصص هنرمندان است و محل کار و زندگی را دوست داشتنی تر می نماید.

  • قیمت: 500/000 تومان
جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: هفت گردون

گلدان مسی حکاکی شده

18- رومیزی دایره ای طرح دار

در زمینه انواع صنایع دستی، قصد داریم رومیزی دایره ای رو بتون معرفی کنیم. اصطلاحا به این محصول، رومیزی قلمکار دایره ای گفته میشه. هنر قلمکاری بر روی پارچه، نوعی نقاشی و ایجاد طرح بر روی پارچه است که با عنوان چیت سازی نیز شناخته می شود. 

در مورد پارچه این محصول باید بگم که از جنس صد در صد نخ می باشد و رنگ و نقوش های بکار رفته در آن کاملا طبیعی است. این محصول جزو محصولات پر فروش و جذاب می باشد چرا که در دکوراسیون منزل جذابیت زیادی ایجاد می کند و یک حس نوستالژی به اهل منزل منتقل می کند. برای خرید صنایع دستی می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

  • قیمت: 900/000 تومان
جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: وچری

رومیزی دایره ای

19- بشقاب میناکاری 30 سانتی

یکی از زیباترین محصولات صنایع دستی، محصولات میناکاری شده است. این محصولات نه تنها در ایران بلکه در همه جای جهان خواهان داشته و به صنایع دستی ایرانی مشهور هستند. مشهور بودن این محصولات به خاطر ظرافت و دقتی است که در آن به کار رفته و باعث شده که هر کسی که این محصول رو می بیند شگفت زده شود. یکی از این محصولات میناکاری، بشقاب های میناکاری شده است و بیشتر در دکوراسیون منازل به کار می رود..

جنس بشقاب از فلز مس باکیفیت است که با رنگ های مخصوص توسط هنرمند نقاشی شده است. قطر بشقاب نیز 30 سانتی متر می باشد. برجستگی های کار شده در سطح بشقاب با چکش و هنر دست مسگران اصفهان است. لعاب کاری این محصول نیز به صورت اختصاصی و با بهترین کیفیت انجام می شود.

قیمت: 840/000 تومان

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: بازار مینا

بشقاب میناکاری 30 سانتی

20- تابلو قلم زنی به همراه قاب خاتم

این تابلو یکی از زیباترین تابلوهای قلم زنی در صنعت صنایع دستی به شمار می آید و بسیار جذاب و هیجان انگیز است. چرا که اینکار قلمزنی دست است و آن را به گزینه چشم نواز برای افزودن به دکوراسیون و چیدمان منزل و محل کار تبدیل کرده است. این تابلو نقش هایی از گل و مرغ دارد که روی فلز مس با لعاب قلع، قلم زنی شده اند.

هنر قلمزنی :
شیوه‌ی کار در هنر قلمزنی به این صورت است که ابتدا هنرمند قلمزن طرحی را که باید اجرا شود را با مداد روی سطح فلز ترسیم می‌کند. در مرحله‌ی بعد داخل یا بیرون کار را با قیر مذاب پر می‌کنند و بعد از اینکه قیر سفت شد، با استفاده از چکش و قلم‌، شروع به اجرای طرح می‌کنند. ریختن قیر به منظور کج نشدن ظرف یا شکستگی آن بر اثر ضربات چکش و قلم انجام می‌شود. قلم‌ها انواع گوناگون دارند و بر اساس طرح و نحوه‌ی کار به شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند. هنرمندان چیره‌دست معمولا قلم‌های‌ مورد استفاده‌شان را بر اساس نوع نیازی که دارند، خودشان می‌سازند. ظروف یا صفحه‌‎های مسطح مسی یا برنجی رایج‌ترین زمینه‌ها برای اجرای هنر قلمزنی هستند و گاهی با لعابی از نقره یا قلع پوشانده می‌شوند.

مراحل ساخت خاتم:
برای ساخت خاتم ابتدا نوارهای مثلثی شکل و بلند برنج به طول تقریبا 30 سانتیمتر در کنار هم چسبانده می شوند و پس از آن به صورت 10سانت، 10سانت بریده می شوند سپس در زیر فشار دستگاه پرس سنگین از چهار طرف نوارها تقریبا می توان گفت در دل هم قرار می گیرند و پس از آن هم خاتم به دست آمده را که حدود 6 سانت طول دارد با استفاده از اره مخصوصی به صورت نوارهای باریک برش داده می شود که نتیجه آن یک نوار خاتم باریک می باشد.
پس از آن نوارهای خاتم را بر روی محصول مورد نظر که می تواند چوبی، برنجی، مسی و حتی ورق آهنی باشد می چسبانند و در انتها نیز یک لایه پلی استر بر روی کار پاشیده می شود تا هم خاتم جلا پیدا کند و هم عمر آن افزایش یابد.

  • قیمت: 500/000 تومان

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: اصفهان هنر

تابلو قلم زنی به همراه قاب خاتمتابلو قلم زنی به همراه قاب خاتم

21- ست دستبند و انگشتر فیروزه

محصولات فیروزه، یکی از جذابترین محصولات صنایع دستی به حساب میاد و خیلی از افراد رغبت زیادی دارند. این محصولات بیشتر در اصفهان ساخته میشه و ترکیبی از مس و فیروزه است. این دستبند و انگشتر از شبکه بندی بر ری مس و فیروزه حاصل شده و مدل شبکه بندی مربعی آن زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. 

  • قیمت: 200/000 تومان
جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: ظریفا

ست دستبند و انگشتر فیروزهست دستبند و انگشتر فیروزه

22- جعبه جواهرات استخوانی

یکی از انواع صنایع دستی، این جعبه های ساخته شده از استخوان می باشد. منظور از استخوان شتر مدل تذهیب هست که مخصوص به این سبک از کار می باشد و ز آنجایی که این محصولات کاربردی نیز هست، جزو پرطرفدارترین صنایع دستی اصفهان به شمار می آید. هم داخل و هم بیرون این محصول از استخوان ساخته شده و دارای ابعاد 3*5*6 سانتی متر می باشد. از کاربرد های این جعبه ها می توان به محل نگهداری جواهرات و وسایل ارزشمند و گران قیمت اشاره کرد. 

جهت خرید می توانید با مشاوران ما از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی با شماره 09036449770 در ارتباط باشید

منبع: دیجی کالا

جعبه استخوانیجعبه استخوانی


چرا صنایع دستی؟

جالبه بدانید که از حدود 600 صنعت دستی ثبت شده در یونسکو، حدود 450 صنعت متعلق به کشورمان است و این فقط تعداد کمی از صنایع دستی ما به شمار می­ آید. از معروفترین صنایع دستی می ­توان به گلیم، فرش، گبه، قلمزنی، شیشه گری، منبت کاری، مینا کاری، سفال، خاتم کاری، ملیله دوزی و … اشاره کرد.

سالانه گردشگران زیادی از اقسا نقاط دنیا به کشورمان می­ آیند. جالبه بدانید که اکثر آن­ها، صنایع دستی و غذاهای سنتی کشورمان برایشان جذاب و خاص بوده و تا آن­جا که بتوانند به عنوان هدیه و سوغات از این محصولات خرید کرده و به کشورشان می­برند.

آیا می توان به صورت اینترنتی صنایع دستی را خریداری کرد؟

با توجه به افزایش شروع کرونا در تمام دنیا و حتی کشور ما، امکان مسافرت رفتن و گشت و گذار بسیار کم شده است.

به این دلیل اکثر مردم و حتی توریست های خارجی هم به نوعی به دنبال دستیابی به محصولات متنوع برای خرید از راه دور هستند.

برای همین ما پیشنهاد می کنیم که به سایت کادوساز سری بزنید و از محصولات زیبایی که در آن قرار داده شده است دیدن کنید.

اما چرا باید از صنایع دستی به عنوان کادو استفاده کنیم؟

در نظر داشته باشید که صنایع دستی هر کشوری جزو مهم ترین صنایع آن کشور به حساب می­ آید چرا که با فرهنگ و سنت آن کشور گره خورده است.

پس می ­توان آنها را جزو کادوهای خاص به حساب آورد. ما در زیر چند علت که باعث می­ شود از صنایع دستی به عنوان کادو استفاده کنیم را ذکر کرده ­ایم.

1- صنایع دستی ها تنوع زیادی دارند

شاید بتوان گفت که یکی از متنوع ترین صنایع در کشورمان، کالاهای صنایع دستی هستند. علت آن را می ­توان در گستردگی و فراوانی رسم و رسوم و فرهنگ مردمان کشورمان جستجو کرد.

از طرف دیگر اکثر آنها با دست و به دور از ماشین آلات صنعتی ساخته می ­شوند و به همین دلیل از ارزش بالاتری برخوردار هستند. پس می­ توان صنایع دستی را به عنوان یک کادوی خاص به دیگران هدیه داد.

2- قیمت های خیلی مناسبی دارند

قیمت های این محصولات به خاطر جنس آنها بیان نمی شود. بلکه به خاطر هنر دست یک هنرمند و ارزش و هویتی که به خاطر یادآوری گذشته یک ملت و یک منطقه می باشد، ارزشگذاری می شود.

3- یادآور گذشتگان ما هستند

درست است که صنایع زیبای دستی از ارزش و قیمت بالایی برخوردار­اند ولی هستند کالاهایی هم که در عین زیبایی و خاص بودن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و محصول مناسبی برای هدیه به حساب می ­آیند.

اگر تصمیم دارید که به یک نفر که در خارج از کشور زندگی می­ کند محصولی هدیه دهید، به جرات می­توان گفت که صنایع دستی از بهترین کادوها و محصولات به حساب می­ آید.

به غیر از آن، شما با این محصول ضمن یادآوری ارزش و هویت خودتان و کشورتان به یک فرد خارجی، توانسته اید فرهنگ ایرانی خود را نیز به نمایش بگذارید.

4- صنایع دستی خیلی طبیعی هستند

از آن جا که این محصولات همگی کار دست به حساب می­ آیند، برخلاف صنایع مصنوعی شکل و ظاهر خوشایند و زیبایی دارند. به همین دلیل است که می توانند یک حس خوب را انتقال می­ دهند.

پس در نظر داشته باشید که غیر از اینکه شما یک هدیه خاص می­ دهید، توانسته­ اید حس خوشایند و خوبی نیز ایجاد کنید.

 اما ممکنه این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که ما چه صنایع دستی داریم که بتوان به عنوان هدیه یا سوغات به دیگران هدیه داد؟

ما در زیر سعی کردیم تعداد اندکی از محصولات شاخص را به شما معرفی کنیم. البته لازمه توجه کنید که تعداد این محصولات در کشورمان بی­شمار است و نمی ­توان همه­ ی آن­ها را در یک مقاله نام برد.

ما سعی کردیم تعدادی از شاخصترین ها را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب­ هایتان بتوانید از آن­ها استفاده کنید.

1- صنایع دستی چوبی

اگر فردی که می ­خواهید به او هدیه بدهید جزو کسانی است که دوست دارد روح طبیعت را در دکوراسیون خانه اش به کار ببرد و یا خود شما این ویژگی را دارید، می ­توانید از صنایع دکوری چوبی مثل خاتم کاری، منبت کاری، خراطی و … استفاده کنید.

این محصولات چون از جنس چوب هستند، همیشه حس و حال زیبا و متفاوتی در انسان ایجاد می­ کنند و این حس و حال زمانی چند برابر می­ شود که بدانید توسط هنرمندان این مرز و بوم، نقش و نگارهایی زیبا بر روی این محصولات نمایش داده شده است.

از طرف دیگر به دلیل زیبایی که این محصولات دارند، نقش به سزایی در دکوراسیون شما ایجاد می ­کنند و حتی به عنوان شیرینی خوری، میوه خوری، شکلات خوری و … نیز می توان استفاده کرد.

2- صنایع دستی فلزی

شاید کسی که قصد هدیه دادن به او را دارید و یا خود شما به دکوراسیون منزل خیلی اهمیت دهید و تمایلتان به صنایع فلزی باشد، پس باید بدانید که می ­توانید از وسایل تزیینی و صنایع فلزی چون میناکاری، قلم زنی، مس گری و … استفاده کنید.

این صنایع با نقش و نگارهای هنرمندان ایرانی آراسته شده و زمانیکه به عنوان وسیله پذیرایی استفاده شود، حس و حال زیبا و جذابی ایجاد می ­کند.

3- پارچه­ ها، گلیم­ ها و رودوزی های سنتی


استفاده از گلیم ­ها، پارچه­ ها، سوزن دوزی ­ها و … در دکوراسیون منزل نقش بسزایی در زیبایی ایفا می­ کنند.  شما می­ توانید از این محصولات به عنوان رومیزی و یا آویز به دیوار استفاده کنید.

از جمله این محصولات می­ توان به پارچه قلمکار، جاجیم، ترمه و … اشاره کرد که هر کدام در طرح­ ها و رنگ­ های مختلف در دسترس می ­باشند.

4- فرش دست بافت

هر ایرانی حداقل یکبار در مورد فرش دست بافت ایرانی موضوع یا بحثی به گوشش خورده است چرا که فرش ایرانی در دنیا زبان زد است و می ­توان گفت با صادر کردن فرش در حقیقت ارزش، هویت و فرهنگ ایرانی به دنیا صادر می ­شود.

بر کسی پوشیده و پنهان نیست که فرش چه دستباف و چه غیر دستباف جزو محصولات خاص به شمار می­ آید.

هستند مکان­ هایی در ایران که فرش را به نام آنجا می ­شناسند مثل کاشان اما می ­توان گفت که به دلیل با ارزش بودن این محصول در حال حاظر در اقسا نقاط کشور می ­توان فرش ­های نفیس و زیبایی پیدا کرد.

در نظر داشته باشید که یکی از بهترین هدیه ­ها برای یک فرد غیر ایرانی، فرش دستباف ایرانی است.

5- ظروف مسی ایرانی

در قدیم استفاده از ظروف مسی در ایران بسیار رایج بوده است و می­توان گفت که به غیر از این ظروف، چیز دیگری در دست نبوده.

اما امروزه به دلیل اهمیت درمانی که پیدا کرده، استفاده از ظروف مسی در بین مردم بسیار رایج شده است.

قطعا در رستوران­ها با این صحنه روبرو شده­اید که برای پذیرایی از ظروف مسی استفاده می­کنند و چه حس زیبایی دارد وقتی که شما در این ظروف، غذایی میل می­کنید

. پس در نظر داشته باشید که یکی ازبهترین هدایا می­تواند همین ظروف مسی باشد.

6- ظروف سفالی

ظروف  سفالی، کاشی و سرامیک ایرانی، شهره خاص و عام است. به خصوص که ظروف سفالی وقتی دارای نقش و نگار و رنگ باشند بسیار جذاب تر خواهد شد.

امروزه چندان ظروف سفالی کاربردی عملی ندارند ولی به عنوان محصولات دکوری استفاده می­شوند.


انواع صنایع دستی – صنایع دستی چوبی – خرید صنایع دستی – صنایع دستی اصفهان – صنایع دستی کرمان – صنایع دستی شیراز – پرفروشترین صنایع دستی -  فروشگاه اینترنتی صنایع دستی – صنایع دستی بندرعباس – صنایع دستی یزد – صنایع دستی گیلان – صنایع دستی کاشان